Captarea atenţiei oamenilor este exact ceea ce peste o duzină de aspiranţi la locuri de muncă din capitala Danemarcei, Copenhaga, încearcă să facă, chiar dacă aceasta ar putea însemna să facă concurenţă faimosului cartier cu felinare roşii din Amsterdam, pentru a-şi atinge scopul. După ce au bătut străzile în căutarea unui serviciu timp de doi ani, în unele cazuri, profesionişti foarte bine pregătiţi, variind de la avocaţi la foşti CEO şi până la experţi fiscali, stau acum la coadă pentru a obţine un loc în „expoziţie”.
DJOEF, sindicatul profesioniştilor aflat în spatele stratagemei cu vitrina, estimează că 41% dintre danezii cu masterat recent sunt încă în căutarea unui loc de muncă la un an după absolvire. Organizaţia crede că rădăcina problemei stă într-un surplus de talente ”cu gulere albe” şi o reticenţă în rândul companiilor mici să angajeze avocaţi interni şi alţi profesionişti. Sindicatul încurajează astfel solicitanţii de locuri de muncă să preia iniţiativa mai agresiv, potrivit Agerpres.
Alexander Peitersen, directorul Institutului ”Reputation”, a fost unul dintre arhitecţii programului şi a oferit ferestrele agenţiei sale drept loc de expunere pentru şomeri. El a apreciat că locul de desfăşurare va fi potrivit pentru „expoziţia” solicitanţilor de muncă, deoarece există mulţi profesionişti din domeniul afacerilor în apropiere.
„Sunt dispus să încerc orice”, a spus Hannibal Camel Holt, un politolog şomer, în timp ce-şi ocupa locul în vitrină. Înarmat cu un laptop, Holt a bătut la multe uşi dar fără succes. A făcut-o intermitent timp de patru ani, fără a reuşi însă, în pofida calificărilor sale şi a faptului că cunoaşte şase limbi. Pentru el, să stea în vitrină reprezintă o necesitate, deşi este un pas ciudat.
„Mă simt ca o maimuţă… într-o cuşcă în timp ce oamenii merg prin faţa mea şi se holbează la mine”, a afirmat un fost angajat al ministerului pentru impozite în timp ce stătea în spatele unui birou şi ocazional se uita la trecători.